dinsdag 21 januari 2014

Kandidaten onderstrepen belang voorlezen op Nationaal Voorleesontbijt

Op de eerste dag van de Nationale Voorleesdagen vindt het Nationale Voorleesontbijt plaats. Ook wij doen mee. Lijsttrekker Jan Brink, Sonja Paauw, Mark Oldengarm, Ojanne de Vries, Björn Fräser en Claudia van Bruggen lezen op verschillende peuterspeelzalen of kinderdagverblijven in Zwolle voor. “Niet alleen is het ontzettend leuk om voor te lezen, ook willen we hiermee onderstrepen dat voorlezen erg belangrijk is voor de ontwikkeling van kinderen”, aldus Sonja Paauw.

Kinderen leren veel als er voorgelezen wordt zoals concentreren, taal en goed luisteren. Ook stimuleert voorlezen de fantasie, leren kinderen over de wereld om hen heen en kan voorlezen steun bieden en tot gesprekken leiden. Allemaal zaken die nu en later erg goed zijn voor kinderen. Wij hopen dat de aandacht voor voorlezen door het voorleesontbijt groter wordt en dat ouders en onderwijzers van jonge en oudere kinderen nog meer gaan voorlezen.