vrijdag 30 september 2016

Sportief in de openbare ruimte!

Op maandag 26 september heeft de gemeenteraad ingestemd met het actieplan Sport en Bewegen. Het doel van het plan is werken aan een stad met gezonde vitale inwoners. Oswald van Dam, woordvoerder Sport en Bewegen is positief over het plan en blij dat de wethouder tariefsverhogingen bij verenigingen uitsluit. Zelf kwam hij met het voorstel om de publieke ruimte zo in te richten dat daar ook goed gesport kan worden. Hij diende een motie in die werd aangenomen.

“Het gaat om sport, niet om hoe die is georganiseerd. Daarom moet de gemeente ook kijken hoe mensen die geen lid zijn van een vereniging gestimuleerd kunnen worden om te bewegen, om vitale inwoners te worden en blijven. Het grootste deel van de volwassenen Zwollenaren is geen lid van een sportvereniging, maar sport wel,”aldus Oswald. Uit recent onderzoek blijkt dat er grote samenhang is tussen de openbare ruimte en de fitheid van inwoners. Wij denken aan beweegrondjes, hardlooproutes, skeelerpaden of beweegtuinen.