woensdag 11 oktober 2017

Plek voor een ijsje bij Wijthmenerplas

Afgelopen dagen kwamen er berichten in de (sociale) media dat D66 tegen de friettent bij de Wijthemerplas zou zijn. Naar aanleiding daarvan onze reactie. Laat het duidelijk zijn: onze partij is niet tegen de friettent. Wij zien de plas als een prachtig groen en rustig gebied met ruimte voor recreatie en af en toe een evenement. Daar hoort een ijsje, en dus de horeca van Eijkelboom bij.

Wat wij afgelopen maandag bij monde van Martin Bleijenburg hebben bepleit is dat we vinden dat de gemeente Zwolle zorgvuldig en transparant met de visie en het bestemmingsplan om moet gaan. In de beleidsstukken waar we maandag over debatteerden in de raad staat de friettent benoemd als ‘kiosk’. En dat is raar, het doet afbreuk aan wat het in werkelijkheid is; horeca waar veel Zwollenaren zomer in zomer uit van genieten! D66 vindt transparantie belangrijk, dat betekent gewoon zeggen hoe het zit: Wat ons betreft JA frieten van de horeca friettent en Ja ondersteunende horeca van Lakeside.

Wij willen oprechte excuses aan de Familie Eikelboom aanbieden voor het misverstand, want de negatieve publiciteit was geenszins onze bedoeling.