vrijdag 10 november 2017

Begroting 2018: Nuchter, bescheiden en toekomstgericht

De begroting waar de gemeenteraad vrijdag 10 november een besluit over neemt is nuchter, bescheiden en toekomstgericht, aldus de D66 fractie.

Nuchter, omdat de gemeente doet wat ze moet doen. We laten problemen waar we wat aan kunnen doen niet liggen en helpen mensen als dat nodig is. Bescheiden omdat het gelukt is om een begroting voor 2018 neer te leggen die ruimte biedt voor de jaren daarna en voor nieuwe plannen die het college straks nieuwe bestuurders gunt. Toekomstgericht omdat dit college inspeelt op de toekomstige ontwikkelingen met grote impact zoals technologisering en de bijbehorende veranderingen op het gebied van werk en onderwijs, klimaatverandering en energietransitie.

In lijn met de perspectiefnota investeert het college hier fors in. Dat vinden wij een verstandige keuze. Als fractie vragen we nog extra aandacht voor kansengelijkheid, democratie en de speelse levendige stad.

Lees het volledige betoog >