zondag 2 augustus 2020

D66 blikt deze zomer terug op de afgelopen 2 jaar

De zomervakantie is in volle gang. Deze zomer nemen we jullie mee in de onderwerpen waar wij ons de afgelopen twee jaar voor hebben ingezet.  Marco van Driel trapte af met het Zwolse evenementenbeleid.

D66 blikt deze zomer terug op de afgelopen 2 jaar

In 2018 stelde Claudia van Bruggen vragen aan de burgemeester om te onderzoek of een spreekuurrechter/overlegrechter voor zaken waar een snelle oplossing mogelijk is ook in Zwolle toegepast zou kunnen worden. Deze keer vertelt Claudia wat er is gebeurd na het stellen van haar vraag aan de burgemeester of hij in gesprek wil gaan met de president van de rechtbank.

D66 blikt deze zomer terug op de afgelopen 2 jaar

Deze keer vertelt Sonja Paauw over hoe D66 Zwolle de natuur wil beschermen en versterken. Sonja diende daarom in 2019 een motie in voor een soortenmanagementplan.

D66 blikt deze zomer terug op de afgelopen 2 jaar

In juli 2019 kwamen wij met het voorstel voor een buitenraad. Een van de redenen om met dit voorstel te komen is dat er nu weinig van het inspreekrecht in de gemeenteraad gebruik wordt gemaakt. Sander van Dijk vertelt meer over dit voorstel.

D66 blikt deze zomer terug op de afgelopen 2 jaar

Al jaren zetten wij ons in voor een Ja/Ja-sticker. Mark Oldengarm laat in dit filmpje zien waarom.