vrijdag 13 november 2020

Geef studenten de ruimte om te studeren

Het onderwijs is een van de kwaliteiten van Zwolle en studenten zorgen voor niet alleen voor feestjes, maar ook voor human capital en innovatie. Wij willen studenten daarom graag naar Zwolle trekken.  “Studenten hebben behoefte aan plekken om te studeren, en dat niet alleen op hun school. De Stadkamer Centrum heeft niet de ruimte om in die behoefte te voorzien dus moeten we verder kijken. De binnenstad kent veel leegstand en studenten kunnen daar mogelijk wat levendigheid brengen” aldus Sander van Dijk.

D66 stelt daarom voor om in de binnenstad een plek te realiseren voor studenten waar ze elkaar kunnen ontmoeten, studeren en gebruik kunnen maken van media. Wij zijn van mening dat een dergelijks studiecentrum bij kan dragen aan de aantrekkelijke studentenstad die Zwolle wil zijn. Tijdens de begrotingsbehandeling op vrijdag 13 november is daarom een motie ingediend die het college vraagt te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn en met een voorstel te komen.

De motie lees je hier.