vrijdag 14 mei 2021

Zwolse D66 leden kiezen lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen 2022

Vanaf zaterdag 15 mei tot vrijdag 28 mei kunnen Zwolse D66 leden hun stem uitbrengen op een van de drie kandidaten voor het lijsttrekkerschap voor de gemeenteraadsverkiezingen die in maart 2022 plaatsvinden. De week daarna wordt de nieuwe lijsttrekker bekend gemaakt. Mark Oldengarm (1976), Marco van Driel (1978) en David Hof (1982) hebben zich kandidaat gesteld.

De drie kandidaten zijn momenteel alle drie actief in de Zwolse D66 fractie. Mark Oldengarm en David Hof als raadslid, Marco van Driel al burgerraadslid. Vrijdag 14 mei presenteren de drie kandidaten zich tijdens een algemene ledenvergadering tijdens een debat waarin de leden vragen kunnen stellen aan de kandidaten. Daarna hebben de leden twee weken de tijd om hun stem uit te brengen.

Mark Oldengarm: “Ik wil mijn kennis en ervaring gaan inzetten als lijsttrekker voor D66 Zwolle. Dat wil ik doen vanuit een positieve grondhouding: zoeken naar en denken in mogelijkheden. Voor D66, voor Zwolle en voor de politiek zelf.”

Marco van Driel: “De komende jaren komt er veel op Zwolle af. De stad groeit door en dat brengt grote uitdagingen met zich mee. D66 Zwolle is dé partij om die opgaven vanuit nuance, inhoud en balans te begeleiden. Als lijsttrekker wil ik me gaan focussen op de hoofdlijnen van ons programma en de processen in de raad. Steken we onze energie in proactieve politiek en kijken we vooruit naar duurzame oplossingen. Mijn persoonlijk eigenschap om te verbinden is hierbij voor mij een belangrijk thema.”

David Hof: ”Door optimistisch en positief de belofte van nieuw leiderschap te doen veranderen we ook in Zwolle de politieke cultuur waarin het college en de coalitiepartijen zonder kritische blik van buitenaf bepalen wat er gebeurt. Daarmee maken we Zwolle klaar voor de toekomst.”