Motie externe onderzoek dagbesteding

In oktober 2020 vroeg D66 om een debat over Goede Dagen en Perspectief. In april 2021 vond het plaats als mosterd na de maaltijd. Het beleid was reeds door de raad gegaan zonder de raad in de gelegenheid gesteld te hebben haar standpunten uit te wisselen en het beleid eventueel bij te sturen. Zoals de heer Tjeenk Willink aangaf in een interview dat in de Groene Amsterdammer stond, het is de taak van de gemeenteraad om de praktijkeffecten van het beleid te toetsen. D66 heeft dat zo en zo kwaad als dat ging geprobeerd om tot de conclusie te komen dat er nog steeds zorgen zijn over de vraag wat het beleid in de praktijk voor de kwetsbare mensen die dagbesteding nodig hebben betekent en ook voor aanbieders. Dit is de reden waarom wij samen met de SP een extern onderzoek willen naar de totstandkoming en de kwaliteit van het beleid. En daarvoor dienen we deze motie in waarvan we weten dat het college die niet zal omarmen maar ik hoop dat de gemeenteraad haar taak hier oppakt. We kunnen er alleen maar wijzer van worden.

De motie kreeg geen meerderheid.

Gepubliceerd op 19-04-2021 - Laatst gewijzigd op 19-04-2021