Evenementen

Zwolle wordt echt een grote stad, met bijbehorende ambities. Mensen willen graag in Zwolle wonen. Kunst en cultuur, groen, horeca en ook de evenementen die Zwolle biedt maken Zwolle een aantrekkelijke woonstad. Wij vinden dat een grote evenementenlocatie bij Zwolle hoort en het verlies van de IJsselhallen is schadelijk voor onze economie en aantrekkelijkheid. De nieuwe locatie die de gemeente wil ontwikkelen is Voorsterpoort Oost. Wij steunen de keuze voor deze locatie, hoewel de risico’s groot zijn en de locatie ongunstig ligt ten opzichte van het openbaar vervoer. Enkele randvoorwaarden die wij hebben bij de ontwikkeling van dit gebied tot eventlocatie:

• Zorg voor goede bereikbaarheid volgens het STOP principe (wandelen, fietsen, openbaar vervoer, auto), zet in op verrassende groene mogelijkheden zoals elektrische deel-steps (zoals in Kopenhagen);
  • Zorg voor een aantrekkelijke wandeling van station naar evenementenhal;
  • Zorg voor levendigheid in het gebied, ook ’s avonds door horeca en voorzieningen te koppelen die ook open zijn als er geen events plaatsvinden;
  • Zorg voor verrassende architectuur een een publieke ruimte waar je graag wilt zijn, neem kunst mee in het ontwerp van gebouwen en publieke ruimte.

Laatst gewijzigd op 17 januari 2021