Parkeren en bereikbaarheid

De bereikbaarheid van de binnenstad is erg belangrijk. Voor bezoekers die met het openbaar vervoer onze stad bezoeken, moet de overgang van vervoer naar stad makkelijk zijn. Voor fietsers moet het huidige parkeerbeleid minder rigide worden gehandhaafd. Wij willen dat bezoekers die met de auto naar de binnenstad komen snel en efficiënt een parkeerplaats vinden, het Noordereiland blijft wat D66 betreft open zolang het Katwolderplein niet gereed is.

D66 vindt dat de gemeente meer aandacht moet geven aan het faciliteren en stimuleren van keuzemogelijkheden en nieuwe systemen (bijvoorbeeld voor huur- auto/fiets en coöperatief bezit auto). Wij willen een stedelijk distributienet met verzamelpunten/transferia rondom stad-stadscentra
zowel voor goederen als personenvervoer, waarvan het gebruik gestimuleerd wordt door duurder parkeren in stadscentrum en goedkoper daarbuiten. Ook willen we goede informatievoorziening over (nieuwe) mogelijkheden en over OV-tijden-routes. Ook als het gaat om parkeren.

Laatst gewijzigd op 16 maart 2015