Sloop

Sloop van gebouwen kan perspectief bieden voor de stad. Vanuit een lange termijn visie moeten we niet eindeloos blijven proberen om ongebruikte panden – waar dan ook in de stad – telkens weer van een (tijdelijke) functie te voorzien. Er zijn locaties in de stad die eigenlijk vragen om een rigoureuze ingreep: sloop. Niet als doel op zich, maar om een aantrekkelijker, duurzamer en prettiger Zwolle te creëren.

D66 vindt dat Zwolle zich moet richten op een (binnen-)stad die ook voor de toekomstige generaties aantrekkelijk blijft. Want sloop genereert ruimte voor bijvoorbeeld een park of een plein. Waarmee de stad voor een deel weer teruggegeven wordt aan de inwoners.

Het is echter niet iets dat je zomaar regelt. Het vergt een investering in tijd én geld. Maar het perspectief dat we daarmee bieden aan inwoners, ondernemers en bezoekers van Zwolle is het wat ons betreft meer dan waard om mee aan de slag te gaan. Wij zien ruimte.